GUIDE: Londons sevärdigheter

Jag såg faktiskt några sevärdigheter under min tid i London och här är de jag tycker att ni ska besöka. Först börjar vi med det mäktiga London Eye och Big Ben som ligger på samma plats. Där finns även House of Parliament.


Andra tipset är att åka med någon av de alla turistbussar som finns, då får ni se alla turistattraktioner och sevärdigheter som finns i London. Dessutom får man oftast rabatt på många av turistattraktionerna såsom London Dungeons och Madame Tussauds. Man kan när man vill kliva av bussen och hoppa på den på någon av de många busstopp som finns runt om i staden.


Den tredje sevärdigheten ni måste besöka är självklart Madame Tussauds. Det är en klart turistfälla men helt klart värt det, med turistbussen vi åkte med The Big Bus Company fick man rabatterat pris och vi fick även gå före kön.

Vill ni ser mer från min vistelse i London? Gå in här eller på min gamla Londonblogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0