Höstfeber?

Jag känner att nu med hösten/snön kommer en sjukperiod för jag har nu gått runt och hostat några veckor och för någon dag sen fick jag lock i öronen och jag känner även att näsan börjar säga ifrån, usch, jag som aldrig brukar vara sjuk...

Jag ska försöka bota lite av min "hängighet" med klassisk engelsk husmanskost i form av Shepard's Pie. När jag var i Colchester lärde mig den gamla damen som tog hand om deras stryk tvätt hennes version av det och det verkade så simpelt.

Man steker köttfärssås (varför lyckas jag alltid hälla i för mycket tomatpuré?) och blandar den tillsammans med grönsaker i en gratäng form. Över det lägger man potatismos och några klickar smör och sen in i ungen - klart! Jag lade även på lite ost, yum, så nu ska den in i ugnen! Har ingen aning om vilken temperatur eller länge så satte ugnen på 175 grader och klockan på 20 minuter så får se hur det blir.

Under tiden bjuder jag på några bilder från Colchester (kommer upp i nästa inlägg).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0