Telenor

Var uppe på Telenors butik på A6 idag, hade lite frågor om min BlackBerry och eftersom det bara är dom och Tre som säljer BBs kan Telia inte hjälpa mig. Han sa att alla problem jag hade berodde på min operatör; Telia/Halebop. Killen på Telenor sa att anledningen till att BB valt Telenor och Tre som samarbetspartners var för att de var de enda som var kompatibla, att Telias nät inte kan stödja alla BBs funktioner. Det är ju sant, för allt funkar ju inte.


Sen började säljsnacket och som alltid låter det sååååå bra. Så nu tänkte jag höra med er om ni tycker att det här är bra; Jag har just nu Halebop kontantkort som jag fyller på för 200kr/mån och får då 3.000 gratis SMS till hela världen. Jag ringer oftast inte för hela summan, men oftast. Wi-Fi funkar på min telefon (gratis eftersom det är hemnätverk) men det mobila nätverket funkar inte.

Telnor erbjöd för 267kr/mån;
- 5.000 gratis SMS
- 100kr att ringa för
- Obegränsad fri surf (funkar där jag har täckning)
och bindningstiden var 0 mån (varav 3 mån uppsägning)

Det som oroade mig mest var ringnings potten, jag vill ju ha mer än 100kr, eller klarar jag mig på det? Är Telenor en bra operatör? Har alltid haft Telia/Halebop och har en gång testat Tre och var väldigt missnöjd.

Kommentarer
Postat av: monica

100 kr ringer du för , o då kan man säga att 170 kr ger dej fritt nät ... använder du mkt nät så :)

2010-05-18 @ 22:20:42
Postat av: Carlos

Jo, Telia är ju inte med i matchen om de modernare mobiltelefonerna.

Det enda jag har hört är att Telenor är dyra och det är ju trots allt typ ingen som har Telenor?



Skulle jag vara du så skulle jag ringa till 3 imorgon och fråga vilket erbjudande de har. Och sen jämföra.

Men att ha 5 000 sms och färra pengar att ringa för låter bara orimligt.

För du skickar inte 5 000 sms. Du skulle lätt kunna klara dig med 3 000. :)

2010-05-18 @ 22:23:40
URL: http://www.carloslopez.se/blogg
Postat av: Carlos

Sv: Precis! Om du går dit och säger att Telenor erbjuder dig detta..så får de ju ännu mer lust att "vinna över dig". Och vad var det som hände som gjorde att du blev så missnöjd? :D

Säg att du varit missnöjd till de oxå. Det är ju bara bra för dig. ;)

2010-05-19 @ 00:54:48
URL: http://www.carloslopez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0