Is

Idag var jag och Johanna och besökte Frida i Tenhult för att rida hennes islandshäst "Sickan". Det började med att vi fikade i ungefär 2h innan vi kom på vad vi kom dit för och jag lovar er, det var sviiiinkallt! Mina fötter frös till is, mina stackars tår. Det var kul att vara i ett stall igen, det är en lugnande miljö för mig :) Sen var det dax att sitta upp och jösses vad bred han var och en hel massa man hade han, som ett lejon :D Jag skrittade några varv och sen travade jag några steg innan han kom upp i tölt, shit, vilken känsla! Jag log jättebrett och skrattade, helt underbart, det var verkligen värt att vänta 9 år på detta! Att sitta på en töltande islandshäst måste vara en av de bästa upplevelserna jag har haft på hästryggen, ska verkligen göra om det! Jag tog lite bilder i stallet men Johanna glömde helt bort att fota och filma när jag red. Jag lägger upp bilderna imorgon för jag måste ladda kameran.

Efter 4h var det dax att åka hem, då ringde Jesper och undrade om jag ville jobba. Så jag hade 2h på att ta mig hem, äta, duscha, klä på mig och köra till arenan. Jag hann, nästan, var 10 minuter sen men det var även Tilda som skulle börja tidigt med mig så det gjorde inget :)

Nu är jag hemma efter 5h arbete, kan lugnt säga att jag har haft fullt upp hela dagen! Så nu ska jag ta det lugnt, facebooka lite och titta på TV. Vi hörs imorgon med bilder, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0