Misshandel

Jag trodde jag hade sett allt på bakgatan nedanför mig; en kille som klottarar, ett par som har sex (TVÅ gånger!), folk som spyr, kissar... men nej, natten till lördagen bevittnade jag en misshandel.

Satt i lugn och ro och tittade på Big Brother när jag hörde byggnadsställningen på andra sidan låta konstigt och nyfiken som jag är gick jag till fönstret för att se vad det var som hände. Fyra killar stod runt en kille som låg på marken vid ställningen samtidigt som en annan kille måttade slag mot huvudet. Jag tvekade inte en sekund att ringa polisen men under samtalet gick de fem killarna därifrån med den misshandlande mannen vinglande efter. Några få åskade stod kvar vilket jag sa till polisen. De såg det nog bättre än jag.

Men slöpolisen tog 1 minut för lång tid på sig och även dom han lämna innan jag såg polisbilen rulla in på gatan.

Kan ju säga att det var första gången någonsin jag ringt till 112 med, läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0