Melodifestivalen 2011

Första inlägget om Melo11, lite skärpning där, jag som brukar vara helt sjukt insatt i det. Jag har tröökat mig igenom alla halvdana poplåtar, dååliga schlagerballader (finns det något sämre än ballader i schlagerform??) tills ikväll då han kom som en blixt på en klar himmel - Eric Saade. ÄNTLIGEN en riktig schlagerlåt som har alla de tre kriterier jag tycker att en schlagerlåt ska ha;
  1. Ett superb scennummer
  2. En lätt refräng
  3. Sätta-sig-på-huvet melodi
Nu hoppas jag att han tar sig långt i finalen för jag tror inte att någon av de resterande låtarna slår denna underbara schlagerlåt! Det är en låt som funkar i Eurovision och dessutom är han snygg vilket alla de hundratusentals av Europas tjejer nog inte ser som en nackdel. Han skulle varit med med Manboy, han hade tagit oss långt. Skärp er nu Sverige, inte en till Anna Bergendahlmiss tack, skicka en riktig låt till Eurovison!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0