Hemkommen från stan

Eller ska man säga "bortkommen"? Jag menar att Hovlätt inte längre är hemma, inte på pappret i alla fall. Det var en helt sjuk känsla att sitta där på golvet i köket med en burk asiatiskt i handen och inse att det, just det ögonblicket har jag väntat på i två månader. Sen att hissen bekvämligt nog hade börjat strejka lagom tills inflyttningen är ju en annan femma men nu är nästan allt i lägenheten, bara TVn kvar men den kommer upp tills nästa vecka.

Det var rätt skumt att gå utanför entrédörren rakt ut på Juneporten, det är så himla tyst och lugnt på innegården så det var en stark kontrast mot alla festande människor på stan. Jag tänkte att "Här kommer jag att trivas".

Tog två bilder, en på när vi lastade in allt i budbilen och en när vi var på väg från lägenheten. Nästan allt är på plats i köket och i badrummet, det är kläder och möblering kvar. Jag och pappa hade en liten dispyt om möbeltassar, dem var verkligen helt borta och vi har fortfarande inte hittat dem. Vi letade i varenda kartong men dem var helt väck så imorgon köper vi nya.



Jag jobbar 10-15.30 imorgon och sen är det raka vägen till lägenheten och fortsätta att packa upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0