Flytt och skoltiden

Känns som att alla flyttar ifrån mig i mitt liv. Det började med Lee i lågstadiet då hon flyttade äända ut till Ölmstad och på den tiden när man var runt 10 år var det jättelångt! Men deras flytt resulterade faktiskt också till att alla syskon Collins och jag började på ridskola, och där hängde jag ju kvar i ungefär 8 år. Sen var det Monicas tur att flytta, inte lika långt, men Huskvarna är en bit. Sen slutade man 6:an och skulle börja på en helt ny skola där man inte kände en kotte, hade bara Boel men vi höll bara ihop halva 7:an sen blev det "tjarv på linan".

Högstadiet innebar ju också en massa nya fina vänner, vad skulle jag ha gjort utan våran helt underbara klass?! Alla kom så bra överrens och 9:an var nog ett av mina bästa skolår. Har kontakten med nästan alla tjejer från klassen fast vi inte träffas så ofta längre efter, får ta och ta tag i det. Sen var det även dax att skiljas från 9 Sydney. Tror inte det var ett öga torrt på skolavslutningen, till och med våran mentor fällde en tår :)

Jag och Emma på skolavslutningsfesten hos Sanna i nian.

Gymnasiet, alla skiljs åt. Vissa flyttar till andra städer och länder medan några stannar kvar. Johanna som är en av mina bästa vänner for upp till Linköping för att gå på ett hästgymnasium och Lee, älskade Lee, flydde landet och började plugga i Frankrike. Jag stannade i stan och började på John Bauer gymnasiet. Helt ny klass, helt nya människor. 1:an var en enda stor gruppering bara för att splittras upp i två linjer i 2:an - Samhäll Idrott och Hälsa Idrott. Svanhamn, det var vårat nya klassnamn och till min förtjusning(?) började tre av mina barndomsvänner från min gamla Hovslättsklass i min klass - Simon, Daniel och Marcus.

Svanhamn blev Trolloxen och helt plötsligt var vi inne på vårat sista år i skolan! Det var ett roligt, hektiskt och helt underbart år! Tror ingen kan säga att Trolloxen hade ett tråkigt år och lärarna älskade oss (hoppas jag). Vi levde livet och studenten närmade sig med stormsteg och våran nedräkning i klassrummet minskade också. Det blev maj och studentbal, det blev juni och en massa dumheter såsom camping på Elmia och dareweek. Har inga bilder kvar från någonting det året sen min hårddisk krashade men har kvar minnena. (Bilderna från bloggen är tagna från min bilddagbok.)

Skolresa till Sälen.


Phille och jag på balen.


Trolloxen i Stadsparken


Våra snygga dareweek t-shirtar "TROLLOXEN STUDENT 2009".


Ett av uppdragen under dareweek; att grilla i en rondell.


Camping på Elmia med den andra samhällsklassen och hälsa idrottsklassen.

12 juni. Studentdagen. Skoltidens lyckligaste dag. Behöver inte säga mer för det var helt perfekt.


Champangefrukost hos Jossan.


Den sista skolavslutningen.


Innan utspringet :)


"För vi ska ta studenten!"


Lyckliga Trolloxar :D


Flaket :)


Citerat från Beijer när vi var i Sälen.


Efterfesten på Sliver, jag, Jossan och Ellison.

Nu ska jag sluta vara nostalgisk och avsluta detta inläggeet med några väl valda ord; 2009 gjorde 12 år i skolan väldigt värt.


Kommentarer
Postat av: mamma o pappa

vilken underbar tid det var.Hoppas att du får en lika bra tid framåt oxså! <3

2010-02-10 @ 23:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0