HV71, Svenska mästare 2010!

Det var de jobbigaste jobbtimmarna i mitt liv. Att stå på jobbet och lyssna på radion samtidigt som man måste jobba, fy fan. Jag var helt skakis och hade handsvett och svårt att koncentrera mig. När HV gjorde suddenmålet trodde jag först inte på det, sen när jag fattade att det var sant skrek jag över hela butiken.


Gick som på små moln den närmsta halvtimmen, fram tills tutandet utanför började eskalera på allvar... Efter 3 timmar hade både jag och Eve en dunkande huvudvärk. Men det är väl någon man får stå ut med när hela stan har fått guldfeber.


Efter jag slutat jobbet var det att åka runt och hämta upp mamma, pappa och kusin för att sedan trava in på Sliver för guldfesten. Jag måste säga att det var ingen hit alls. Det var väldigt dåligt organiserat och jag satt fast, ja SATT FAST, i 20 minuter när jag skulle ta mig upp till VIP sektionen för att det var så sjukt mycket folk som ville upp och tryckte på. När jag väl kom upp var det halvt kaos där uppe med, liten yta att röra sig på. Sen var jag tvungen att köra hem mina trötta föräldrar, så tidigt som halv 3, usch vad tråkigt. Men det var ändå inget drag på Sliver så det gjorde ju inte så himla mycket.


Fick sen köra hem Panda och Jeppe och sen även hennes päron :) En mycket trevlig kväll för övrigt. Är nog fortfarande lite i chock, för jag har fortfarande inte riktigt förstått var HV71 har åstadkommit. På onsdag är kortegen och på torsdag är det guldfesten med personalen. Båda dessa kommer bli hittar tror jag :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0